Waar sta je en waar ga je naartoe?

Hoe ver is jouw organisatie al met inbound marketing en Smarketing? Is er al veel content gemaakt maar ontbreekt een adequate opvolging? Of heb je juist moeite om aan de juiste content te komen en een keuze te maken in welke kanalen en middelen je nu moet gebruiken om meer klanten aan te trekken? Ook snappen we dat het ontzettend lastig is om jouw Return On Investment aan te tonen…Wij hebben dit zelf ook meegemaakt en kunnen je daarom ook goed helpen met een haalbaarheidsonderzoek.

Wat is een haalbaarheidsonderzoek?

Wij maken graag samen met jouw marketing en sales afdeling een grondige analyse van de huidige situatie. We stellen hierbij een 0-meting op van alle middelen die je nu al gebruikt en wat dat oplevert. Vervolgens kijken we naar welke middelen je zou moeten toevoegen om jouw doelstellingen te behalen en in welke volgorde je dit het beste kunt doen. Wij weten immers dat focus en prioriteit werkt en dan zullen er toch keuzes gemaakt moeten worden. Je kan immers niet alles tegelijk en bovendien levert niet alle inspanningen evenveel op.

smarketing haalbaarheidsonderzoek ROI

Hoe ziet de analyse eruit?

In de analyse nemen we onder andere de volgende onderdelen mee:

  • Bestaande lead kwalificaties achterhalen
  • Is er een beschreven lead proces?
  • Conversie lead – opportunity berekenen
  • Klantwaarde berekenen

Precies weten wat Smarketing je oplevert

Na de analyse weet je of het voor jouw organisatie rendabel is om met Smarketing aan de slag te gaan en wat je te doen staat.

Haalbaarheidstest laten uitvoeren