Ben jij klaar voor inbound marketing?

Je kunt natuurlijk zelf bepalen wat we voor je kunnen doen, maar om het je makkelijk te maken hebben we 3 kant-en-klare inbound marketing pakketten samengesteld.

Wat heb jij nodig?

1: Inbound Smarketing STARTERSPAKKET

2: Inbound Smarketing GROEIPAKKET

3: Inbound Smarketing SERIOUS BUSINESS PAKKET

 

Zit er wat voor je tussen? Bekijk de inhoud van de samengestelde pakketten hieronder!

PAKKET 1:  STARTERSPAKKET

Perfect geschikt om een nieuwe propositie in de markt te zetten en leads te verzamelen. Het inbound Smarketing startpakket bestaat uit 3 stappen. Zet je er zelf ook een beetje vaart achter? Dan is je mini campagne binnen 6 weken al live!

Stap 1: Workshop doelgroep & propositie

In deze workshop gaan we samen met jou op zoek naar jouw doelgroep, persona’s en propositie.

  • Aan wie wil je eigenlijk verkopen?
  • Wat zijn de unieke eigenschappen van jouw (nieuwe) product of oplossing?
  • Hoe kunnen we jouw (potentiële) klant het beste bereiken?
  • Aan welke informatie hebben deze personen behoefte en hoe kun je tegelijkertijd je toegevoegde waarde als organisatie tonen?
In deze workshop krijgen we antwoord op de vraag: wie ben je, waarom is dit belangrijk en voor wie?

Stap 2: mini campagne

Als we weten wat we aan wie willen verkopen, is het tijd om in actie te komen. We ontwikkelen een mini campagne voor je. Zo’n mini campagne bestaat uit:

  • 1 e-book
  • 3 blogs
  • 5 e-mails
  • Social banners
  • 1 landingspagina

Stap 3: Lancering campagne & werkwijze

Bij de lancering van de campagne leggen we uit hoe we de prospects online kunnen aanspreken en wat de vervolgstappen zijn in de opvolging.

Wil je weten wat dit pakket kost aan tijd en geld?

VRAAG INFORMATIEPAKKET AAN

PAKKET 2: GROEIPAKKET

Sales is al volop bezig met de verkoop, maar je hebt ook online leads nodig die sales kan opvolgen en dus ook relevante content (= de magneet voor nieuwe klanten). Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je vooral wilt werken aan klantbehoud en specifieke cross & upsell campagnes wilt opzetten.

Bij dit pakket pakken we de voorbereiding nóg wat grondiger aan dan bij het starterspakket, omdat er ook al meer kennis over de product-markt combinatie voor handen is. Het is alleen wel zaak om dit zo (objectief) mogelijk naar boven te krijgen. Intern opstellen en extern toetsen dus!

Stap 1: Workshop Buyer Persona/ Klantreis/ Concurrentie

In deze workshop gaan we samen met jou op zoek naar jouw doelgroep (welke personen dit zijn in welke omgevingen?) en propositie. We stellen dus eerst -intern- het volgende op:

  • Aan wie wil je het liefst verkopen?
  • Wie zijn jouw ideale klanten en wat zijn de unieke eigenschappen van jouw oplossing of dienst die hen gaan helpen?
  • Wat doe je er nu al aan om in contact te blijven en hoe kunnen we de bereikbaarheid verhogen?
  • Aan welke informatie hebben jullie (potentiële) klanten nu écht behoefte?
Ook tekenen we de klantreis uit en analyseren we de content van de concurrentie. Ter voorbereiding krijgen alle deelnemers aan de workshop een vragenlijst om in te vullen.

Stap 2: Extern toetsen bij klanten – Wat is de waarheid

Wij gaan op bezoek bij jouw klanten om het volgende te achterhalen:

  • Wat leeft er in de branche?
  • Welke uitdagingen hebben ze?
  • Wat gaat er juist goed?
  • Waar willen ze meer over weten?
  • Wat voor informatie zoeken ze online?
  • Waar kunnen ze hulp bij gebruiken?
  • Wat missen ze nu momenteel in de huidige communicatie?
De input van de klanten kunnen we goed gebruiken voor de definitieve persona’s en het contentplan!

Stap 3: Definitieve persona en contentplan

Aan de hand van alle informatie stellen we een advies op voor contentitems, passend bij de verschillende fases in de klantreis en bij de persona. Ook vergeten we hierbij niet om een zoekwoordenonderzoek te doen.

Wij presenteren je het (content) plan van aanpak -inclusief zoekwoordenonderzoek- tijdens deze workshop!

Smarketing pakket 2

MEER INFORMATIE OVER DE INVESTERING

Stap 4: Groei content campagne opstellen

Als we weten wat we aan wie gaan verkopen, is het tijd om in actie te komen. We ontwikkelen een groei campagne voor je. Zo’n groei campagne bestaat uit:

  • 2 e-books
  • 4 blogs
  • 10 e-mails
  • Social banners
  • Campagnewebsite met 5 pagina’s:
    • home
    • hoe werkt het?
    • e-book
    • blogs
    • contact/wie zijn wij
  • 1 video (optioneel)

PAKKET 3: SERIOUS BUSINESS PAKKET

Als je echt wilt inzetten op inbound marketing en ook aan de slag wil gaan met serieuze marketing automation tooling die je gaat helpen bij de  data-analyse en het bijhouden van de resultaten.

Bij het Inbound marketing serious business pakket krijg je alles van de andere pakketten + de implementatie van jouw eigen marketing automation platform.

Optioneel bij dit pakket is een ‘extra medewerker’. Mis je expertise in je organisatie op een specifiek marketing gebied, dan kunnen wij 1 tot 4 dagdelen per week structureel bijspringen om mee te helpen de campagnes live te zetten.

Stap 1 t/m 4: Zoals het groeipakket, plus nog..

  • Implementatie marketing automation
  • Een eigen Smarketeer op kantoor om marketing automation campagnes aan te maken

Echt serieus aan de slag met inbound  marketing en data?

JA, IK WIL