Summerschool – Commercieel de zomer door

Klinkt dit bekend?

Scene: het is kwartaaloverleg over de omzetcijfers. 20 mensen 3 uur lang in een hok, turend naar grafiekjes met pipeline- en forecastgegevens. De targets bleken weer een brug te ver en het gesprek gaat over hoe we het volgende maand dan wél gaan halen.

Sales tegen Marketing: “We halen onze targets niet omdat jullie ons geen goede leads leveren!”
Marketing tegen Sales: “ik heb je vorige maand nog een hele excel gestuurd, maar jullie volgen ze niet op!”
Sales tegen Marketing: “Dat zijn geen leads, alleen mensen die in de afgelopen zes maanden eens op de website zijn geweest!”
Marketing tegen Sales: “Hoe weet je dat nou, heb je ze überhaupt gebeld?”
Sales tegen Marketing: “Ik kan echt niemand missen die een lijst van 600 vage contacten gaat nabellen!”

Klinkt dit bekend? Dan hebben we iets voor je!

 

INSCHRIJVEN SUMMERSCHOOL

Om Sales & Marketing tijdens de “ontspannen” zomermaanden dichter bij elkaar te brengen presenteren we de Smarketing Summer School. In een interactieve workshop voor sales- en marketingcollega’s geven we jullie de handvatten die je nodig hebt om een voorspelbaar en duurzaam lead management proces in te richten.

Zo leer je:

  • Hoe bepaal je samen wat een goede lead is?
  • Hoe evalueer én verbeter je de criteria met de tijd?
  • Hoe zorg je voor een goede overdracht van leads tussen marketing en sales?
  • Hoe laat je het proces leven onder je teamleden?
  • Hoe kan technologie je in dit proces ondersteunen?

Je gaat naar huis met een stappenplan dat je direct kunt gebruiken om het najaar tot een commercieel succes te maken!

 

Wie zijn wij?

smarketeer voorstellen eva van der meer

 

 

 

 

 

 

 

 

Eva

Begin van dit jaar gestart met mijn eigen “Smarketing bureau” waarmee ik organisaties help met het werven van nieuwe klanten. Ik word niet alleen blij om mooie plannen in een strategie om te vormen, maar help ook graag om deze strategie in de praktijk uit te voeren samen met sales!

Bob
Ik help marketeers de bottom line van hun organisatie te beïnvloeden met efficiënte en duurzame marketing automation. Succes met marketing automation is meer dan technologie alleen. Strategie en mensen spelen een even grote rol. Als marketing automation consultant zet ik me in om strategie, mensen en techniek bij elkaar te brengen om de beste resultaten te bereiken.

Programma:

DEEL I
Sales & Marketing laten samenwerken in 1 salesproces
  • Leadcriteria & leadproces
  • Belangrijke on- & offline data
  • Afstemming interne werkwijze
DEEL II
Hoe helpt de technologie om dit proces te ondersteunen
  • De Inbound filosofie
  • Marketing automation
  • De voordelen voor Sales

 

 

Deze dag kost 295 euro per duo inclusief netwerkborrel

Waar en wanneer?

De workshop vindt plaats op 12 juli van 13:00 tot 16:00 bij Stan & Stacy in Amsterdam Noord. Mocht je een broodje willen mee eten, laat dit dan even weten!

De adresgegevens zijn:

Gedempt Hamerkanaal 175

Amsterdam Noord

Er is voldoende (gratis) parkeergelegenheid bij het pand!

Graag zien we je dan!

Waarom het juist nu belangrijker is dan ooit, om goede samenwerking tussen sales & marketing na te streven:

Sales moet meer als een marketeer gaan denken omdat:

  1. een potentiële koper altijd eerst online onderzoek  doet voor een aankoop en zelf dus al redelijk over wat kennis beschikt
  2. het daardoor steeds belangrijker wordt om te weten wat de voorgeschiedenis is geweest van het oriëntatieproces
  3. het steeds moeilijker wordt om door middel van cold calling aan afspraken te komen
smarketing summerschool

Marketeers moeten ook meer als Sales gaan denken omdat:

  1. het voor marketing belangrijk is om van Sales te begrijpen welke informatie nuttig en noodzakelijk is om leads te kwalificeren
  2. marketing enige productkennis nodig heeft om goede inhoudelijke content te schrijven om de juiste doelgroep aan te trekken
  3. marketing sales nodig heeft bij het verkrijgen van feedback op de aangebrachte leads en de kwaliteit en vindbaarheid van de informatie
smarketing summerschool

Er is plek voor 8 duo's (16 plekken)

Dus schrijf je snel in!