In deze blogserie nemen we je mee in de wereld van Smarketing: inbound marketing waarbij de samenwerking tussen marketing en sales jouw organisatie succesvoller maakt. In 10 stappen leer je hoe je zelf kunt beginnen met inbound marketing. Deze keer: Online & offline hetzelfde sterke verhaal  

Hoe sluit jouw online boodschap aan op de offline propositie? Om te bouwen aan een sterk merk is het belangrijk dat de offline en online communicatie elkaar versterken. Ofwel: wat iemand leest op de website moet overeenkomen met de boodschap en toon van de verkoper die fysiek aan tafel zit bij de klant. Een consistente boodschap beklijft nu eenmaal het best. In deze stap ga je er dan ook voor zorgen dat je online en offline hetzelfde verhaal vertelt.

stap 5 smarketing b2b offline en online hetzelfde

Hoe pak je dat aan?

Een handig hulpmiddel om alle communicatie op elkaar te laten aansluiten is het uitschrijven (of filmen) van ‘het verhaal’ van jouw organisatie. Wat wil je als organisatie vertellen? Wat voegt jouw organisatie toe? Waarin ben je onderscheidend? Hoe kijk je naar de markt, naar de toekomst en welke ervaring bied je klanten en waarom is dit belangrijk voor je? Deze video kun je zowel intern als extern gebruiken. In alle content die je maakt ga je vervolgens op dit verhaal verder.

Ook ‘losse’ marketingcampagnes kun je op deze manier beter op elkaar laten aansluiten. Of het nu een mailing naar klanten is of een beursdeelname, je grijpt altijd terug op het basisverhaal van je organisatie. Zorg er wel voor dat je subtiel bent in het verwerken van jouw verhaal. Doe het niet steeds op dezelfde manier, maar wel zo dat het steeds herkenbaar is voor mensen.


Wil je weten hoe je de juiste contentvorm kiest om jouw boodschap naar buiten te brengen? Lees dan snel verder, want dat vertellen we in stap 6 of download nu het e-book Trek nieuwe klanten aan! Inbound marketing 10-stappenplan