In deze blogserie nemen we je mee in de wereld van Smarketing: inbound marketing waarbij de samenwerking tussen marketing en sales jouw organisatie succesvoller maakt. In 10 stappen leer je hoe je zelf kunt beginnen met inbound marketing. Deze keer: 4 tips voor onderscheidende content.  

Onderscheidende content bedenken en maken is nog niet zo eenvoudig. We zouden er makkelijk een e-book over kunnen schrijven. Daarom houden we het bij de 4 belangrijkste tips om onderscheidende content te bedenken en te maken.

stap 7 in smarketing b2b oderscheidende content

Onderscheidende content

1.Voorzie in een behoefte

Zorg dat je content relevant is voor de door jouw gekozen doelgroep. Vraag jezelf steeds af of de content die je maakt jouw doelgroep echt verder helpt.

2.Maak het leuk

Relevante, onderscheidende content hoeft echt niet droog en saai te zijn. Zorg ervoor dat je je informatie op een prettige manier verpakt voor de doelgroep, als je er even goed voor gaat zitten kun je zelfs het droogste onderwerp een originele kwinkslag geven.  Bedenk ook altijd wat het doel is van de content: wil je de lezer alleen informeren? Wil je de lezer enthousiasmeren of amuseren?

smarketing stap 7 onderscheidende content maken

3.Staar je niet blind op de zoekmachine

Bedenk eerst de zoekwoorden, neem ze goed in je op en schrijf daarna gewoon een supergoed artikel. Er is (bijna) niets irritanter dan een artikel waaraan je ziet dat het uitsluitend voor de zoekmachine geschreven is. Check als je het artikel geschreven hebt gewoon even of je de zoekwoorden er op een natuurlijke manier in kunt verwerken.

4.Durf te proberen

Van tevoren kijk je natuurlijk even hoe de concurrenten het doen, maar pas op dat je het niet namaakt. Kijk liever wat je kunt leren van de bedrijven die ook schrijven over jouw onderwerp. Let daarbij vooral goed op de opbouw van het artikel en de manier waarop ze antwoord geven op de achterliggende vraag. Zo zorgen we er met elkaar voor dat we relevanter worden voor onze klanten in plaats van klakkeloos hetzelfde te doen. Durf eens een bijzondere invalshoek te kiezen, een filmpje met humor te maken of mensen een beetje te prikkelen tot nadenken met een oprechte visie. Zo onderscheid je je van de concurrentie en is de kans groter dat juist jouw organisatie eruit springt!


Lees verder: stap 8 of download nu het e-book Trek nieuwe klanten aan! Inbound marketing 10-stappenplan